Vandaag kwam ik op de site voor particulieren van de Abn-Amro bank. Zodra deze site zich opent begint er een 3d-vrouwtje tegen je te praten.
- Hiermee negeert Abn-Amro een belangrijke usability-richtlijn:
- Niet ongevraagd multimedia afspelen.
Zo jammer, de functionaliteit is op zich best leuk. Maar doordat het je wordt opgedrongen leidt het alleen maar tot ergernis (Ik luister net een leuke cd, praat zij er door). Abn-Amro de bank die zich opdringt is de boodschap die ze uitzenden. Gelukkig is er wel play en stop functie beschikbaar en is het probleem makkelijk te verhelpen, kwestie van de standaardwaarde play even vervangen door stop.
1 reactie op "Abn-Amro irriteert"
Vroeg me inderdaad afgelopen zomer al af [url=”http://www.mediafact.nl/comments.php?id=4297_0_1_0_C”]wat de user experience hiervan zou zijn[/url]:
Vreemd genoeg geen reacties destijds!?
Zo volgens mij volgens ze bij Abn-Amro usabilityweb ook want ik zie dat ze de [url=http://www.abnamro.nl/nl/particulier/index.html?pos=ovpart]site voor particulieren[/url] hebben aangepast en mijn advies hebben opgevolgt. Chappeau!
Bij mij begint ze nog gewoon te praten. Onder assistentie heb ik wel gevonden dat er een ‘definitief uit’ knop is. We gaan eens kijken hoe definitief dat is.
Wel eens internetbankieren gedaan met ABN AMRO? Dit is ook een drama als het gaat om de user experience. Het menu is totaal niet logisch opgebouwd en werkt ook niet geweldig in Mozilla Firefox. Ik maak met veel plezier gebruik van de ‘mute’ optie van mijn geluidskaart dus de ABN dame is mij nog niet negatief opgevallen.
Wel eens internetbankieren gedaan? Het wordt ‘verkocht’ als het ei van Columbus maar eigenlijk is het allemaal net niets. Een overschrijving hergebruiken? Langer dan een jaar terugkijken? Gegevens gebruiken in je administratieprogramma? Allemaal onmogelijk bij de banken die ik ken: ABN-Amro, Postbank en Postbank Zakelijk.
Zelfs de DOS-versie van Girotel had volgens mij nog meer mogelijkheden. Jammer dat banken zo conservatief zijn. Ik ben namelijk best benieuwd naar de gebruikersvriendelijke AJAX-versie van internetbankieren. Misschien een leuk studieprojectje voor iemand die tijd genoeg heeft.
Tot zover internetbankieren.
Hiermee negeert Abn-Amro een belangrijke usability-richtlijn:
Niet ongevraagd multimedia afspelen.
Ja, idd heel erg irritant.
Bij mij in Safari 2.0.3 (417.8) krijg ik wel een popupje van Safari
met daarin het flashbestand (wat dat sprekende ‘mevrouwtje’ is)
, maar kan alleen maar op OK klikken!! 🙁 .
Tijdens dat popupje kun je niets anders aanklikken in Safari, behalve dan geforceerd stoppen, maar ja, dat schiet natuurlijk niet op.
Na uitloggen, kom je ook bij die site terecht, ik krijg er wat van.
Ik word altijd woest als me iets wordt opgedrongen.
Sanne
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen