In het artikel Don’t need a Usability Lab bespreekt Elizabeth Neal een goedkoop en makkelijk uitvoerbaar alternatief voor de dure usabilityonderzoeken in speciale laboratoria? Volgens haar bieden telefonische enquetes de uitkomst.
Think about it. What’s the main point of a usability laboratory? To simulate a normal office environment, and find out how real users are experiencing your site. If that’s the goal, then here’s a modest suggestion: why not use your participants’ actual office environments? All you need is a telephone. Ask them to answer a few questions for you while they navigate the site on their usual computer.
Nog geen reacties op "Goedkoop usability onderzoek"
Bij beide onderzoeksmethoden blijft het echter de vraag hoe kom je aan een goede representatieve groep mensen die je site gaan testen? Eénmalig moet het wel lukken uit de familie-en vriendenkring maar wat als je vaker wilt testen? kun je dan nog een beroep op ze doen?
Bovendien zijn de non-verbale reacties op het gebruik van de website niet te leggen. Hoe kom je er achter waar je testpersonen moeite mee hadden, als ze dat niet door de telefoon zeggen?
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen